Kansliet håller stängt till den 2 augusti! Glad sommar så ses vi till hösten!

Vi får en del frågor just nu om huruvida vi kommer släppa fler biljetter till höstens program. Under semestermånaden har vi begränsad möjlighet att besvara era mail. Vi avvaktar sommaren och får be att återkomma med besked efter semestern. Vi är tillbaka på kansliet den 2 augusti och kommer därefter att ta beslut baserat på vilka omständigheter som råder. Dels med hänsyn till pandemiläget men också hur reparationsarbetet av de sättningar som teaterbyggnaden fått i golvet mot gågatan fortskrider. Är föreställningen som du vill gå på fullbokad, går det bra att maila till biljett@victoria.se för att sätta upp dig på väntelistan. För övriga frågor gällande biljetter ber vi er kontakta Kulturcentralen på info@kulturcentralen.nu el. 040-10 30 20. Information med anledning av covid-19: På grund av den rådande situationen har vi tvingats att ställa in ett flertal av våra programpunkter. Läs mer under fliken "Coronainfo" för information om återköp eller läsa mer om hur du kan stödja oss genom Coronakrisen.

Biljetter

Så här köper du biljetter till våra evenemang
Foto: Kulturcentralen

Biljetter till alla våra evenemang säljs via Kulturcentralen. Du hittar biljettknappen "Köp biljett" för onlineköp under respektive programpunkt här på hemsidan. Biljetterna säljs även över disk i Kulturcentralens biljettkassa på Södra Förstadsgatan 18, strax bredvid Victoriateatern, på gågatan mitt i Malmö. Om du har frågor rörande biljettköp så når du dem per telefon på 040-10 30 20 eller via e-post: info@kulturcentralen.nu.

Platser över?

Vi rekommenderar förköp. Förköpsförsäljningen stänger 2 timmar innan evenemanget börjar. I vissa fall släpps de biljetter som inte sålts på förköp till försäljning i dörren vid insläpp till det aktuella evenemanget, men på grund av nuvarande restriktioner kring separata sällskap är det inte alltid möjligt att det går att sälja biljetter i dörren.

Visa biljett

Du visar din biljett i entrén och vi visar dig till bordet. Bordsplacering sker på plats och du kan komma att placeras vid ett annat bordsnummer än det som du bokat eller önskat. Vi kommer självklart att göra vårt bästa för att placera dig och ditt sällskap så nära den plats som ni initialt har bokat, i den uträckning som det är möjligt. Du kommer aldrig att placeras med någon ur ett annat sällskap.

Måste jag skriva ut min biljett?

Nej. När du besöker oss räcker det att du visar upp biljetten som pdf i din smartphone. Tänk på miljön och undvik onödiga utskrifter!

Tillgänglighetsanpassade platser

För rullstolsanpassade platser boka era biljetter via info@victoria.se. Vi är en del av Malmönyckeln. Hörselslinga finns att tillgå, vid behov vänligen meddela oss via tech@victoria.se minst två vardagar i förväg.

Barn, student eller pensionär?

Vid kvällsarrangemang är det fri entré för småbarn som kan sitta i vuxens knä, barn under 18 år betalar studentpris. Vi erbjuder ett rabatterat pris för studenter och pensionärer på nästan alla våra evenemang. Se priser under respektive programpunkt här på hemsidan. Studentrabatt gäller vid uppvisande av giltig studentlegitimation. Pensionärsrabatt gäller för dig som fyllt 65 år eller vid uppvisande av pensionärsintyg.

Betalningsmedel

På Victoriateaterm kan du betala med kort, kontanter och Swish.

Presentkort

Vill du ge en present för alla tillfällen och alla smaker? Hos Kulturcentralen som säljer våra biljetter kan du köpa presentkort. Ett presentkort på Kulturcentralen gäller för alla evenemang du hittar på kulturcentralen.nu. Du kan köpa det på valfritt belopp och det gäller ett års tid från köpdatum. Presentkortet skriver du själv ut, då det skickas till dig som pdf med e-post. För att får ett finare presentkort besök Kulturcentralens butik bredvid Victoriateatern.

Biljettvillkor, inställd föreställning och återköp

En bokning kan ångras fram till dess att betalning har skett. Distansavtalslagens regler om ångerrätt gäller ej vid köp av evenemangsbiljetter. När betalning har skett är du som kund därför bunden av ditt köp.

Köpt biljett återlöses ej, med undantag för om föreställningen/konserten ställs in *. 

* Vid inställd föreställning: Kunden skall i dessa fall senast en (1) månad från evenemangsdatumet/dagen då evenemanget skulle ha varit, meddela sitt anspråk på återbetalning till Kulturcentralen. Om så inte sker har kunden ej rätt till återbetalning. Kunden ansvarar själv för att kontrollera att föreställning/konsert ej är inställd eller flyttad, även om vi såklart kommer göra allt för att kommunicera detta. I händelse av inställt eller flyttat arrangemang bör kunden omedelbart kontakta Kulturcentralen.

Jag har fått förhinder och kan inte gå på föreställningen

Biljetterna är normalt sett inte personliga, så en konsument som inte själv kommer utnyttja en köpt biljett har rätt att sälja denna vidare. Vi rekommenderar att skriva ett inlägg i Facebookevenemanget som hör till evenemanget för att sälja vidare biljetter som man av någon anledning inte själv kan nyttja. Länk till Facebookevenemang finns på respektive programsida under biljettpriset här på hemsidan.

Vi ber dig särskilt uppmärksamma att Kulturcentralen inte ansvarar för biljetter som är köpta från andra personer eller organisationer än Kulturcentralen.

Här kan du läsa Kulturcentralens fullständiga vilkor för biljettköp >

Trygga konserter & arrangemang

Vi följer alla restriktioner och Folkhälsomyndighetens rekommendationer för att förhindra smittspridning. När du besöker oss kan du känna dig säker …

Läs mer

Biljetter i Coronatider

Biljetter till alla våra evenemang säljs via Kulturcentralen. Du hittar biljettknappen "Köp biljett" för onlineköp under respektive programpunkt här …

Läs mer

Vad är picknickteater?

Victoriateatern har en intim och avslappnad atmosfär och vi uppmuntrar våra besökare att känna sig som hemma. Nästan alla våra evenemang är picknicke…

Läs mer